fredag 30 januari 2015

Resultat av 1 månad utan socker


En månad har nu gått sen vi börja vår "sockerdetox"! Har gått kalasbra. Har känt mig sugen då och då men eftersom jag i princip aldrig har något godis/kakor/läsk osv hemma ändå så var det lätt att motstå. 
Har även tagit bort sockret i maten, inte har de varit någon stor skillnad då jag brukar tänka på det i vanliga fall. Har bytat ut mina knäckebröd/bröd mot dinkelkakor och scones som görs en gång i veckan, o där med dragit ner på gluten. 

Tanken med detta var att 

- Se om jag kunde motstå bl.a. Min chokladfredag/sött 
- Se om jag kände någon skillnad i magen/kroppen
- Om energin påverkades 

Kände dock ingen jätte skillnad i magen, men energin tycker jag att jag haft mer av! Och motstå kunde jag (ska erkänna åt en chokladboll på ett kalas 😁) nästan:)) 

Jag gjorde en kroppssammansättnings mätning innan för att se om det hände något med muskler/fett/vikt 

Resultatet blev att jag gick ner 2kg och förlorade 2%  i fettmassa. Muskelmassa gick dock ner med 0,7kg. Min metaboliska ålder blev 14 istället för 16. 

Jag har tränat som vanligt, dvs 
 - Sprungit 2-3 ggr / vecka 
- Styrketränar 3- 4 ggr
- Gått på pass ca 1-2 i veckan 


Så summan av kardemumman var ju att det var kul att testa. Faktiskt inte så svårt som jag tänkt mig. Visst är det lite jobbigt när kompisar ska ut eller vill ha något mysgott till helgen, men har man bestämt sig så har man! Och det finns mycket gott man kan äta som är bättre och nyttigare för dig! Testa och se vad som händer med dig? :D 

Nu är det helg och den börjar med Adrian mys och scones (nytt med kanel) och avslutas på jobb! 

                    ❤️❤️❤️
Januari i bilder |  
Biomys funkar lika bra med dadelbollar, äpple och en puslinbar! 

Pannkaka på sojamjöl! 

Mina älskade dinkelkakar ❤️

Hemmagjord glass - kvarg, hallon och mango! Enkelt, nyttigt, gott 😋

På promenad:) 

Du underbara frukost❤️

Frukt för hela slanten✌️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar