torsdag 15 januari 2015

Löpanalys

Har gått hos olika sjukgymnaster för mina knä. Inget har riktigt hjälpt, min symptom är ganska diffus men äntligen har jag hittat en sjukgymnast som verkligen bryr sig och gör sitt bästa för att hjälpa mig. Idag är det återbesök och vi gjorde bla en löpanalys. Vill ju kunna fortsätta med löpning. Målet är såklart att dagen efter jag sprungit kunna gå utan smärta i knäna. Man kan tro att det bara är knäna som behöver stärkas men även mage/rygg behöver vara stabil för att knäna inte ska skadas. 

Min core var godkänd så då tittade han på min fotisättning. Den var ju värdelös! Har slösat mycket energi uppåt istället för framåt! Ändring på det fr.o.m. Idag:)) 

Första distansen med min nya fotisättning sker i helgen. Ska bli spännande och se hur knäna mår dagen efter :) 

Tog mig även till en butik "powerfruits" i Malmö, massa gott, men det var gojibär som fick följa med hem idag! Mums o ha på filen eller i smoothie👍

Jobb pass på det sen träning på Olympen :) Härliga Fredag!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar